Fur Ursel und Gunther Ullmann - Reisverslag uit Esneux, België van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu Fur Ursel und Gunther Ullmann - Reisverslag uit Esneux, België van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu

Fur Ursel und Gunther Ullmann

Door: Thea & Ton

Blijf op de hoogte en volg Thea & Ton

16 April 2014 | België, Esneux

So jetzt mal auf Deutsch oder sowas. Am 5. April sind wir abgereist mit allen Kindern. Rob und Mariska sind nur bis Groesbeek mitgegangen, die anderen Kinderen bis ans Ziel Gennep. Ton hat einen grossen Stein im Rucksack um in Spanien beim eisernen Kreuz zu legen. Ich hab einen ganz kleinen.

Von Gennep sind wir zu zweit weiter gezogen. Wir sind 11 Tage unterwegs und befinden uns in Esneux etwa 20 km unter Luttich. Bisher geht die Walfahrt ohne Schwierigkeiten. Ausser ein paar Schauer hatten wir meistens Sonne. In den Niederlanden haben wir geschlafen bei Leute die angeschlossen sind beim "vrienden op de fiets" Verein (Freunde auf dem Fahrrad). In Belgien gibt es sowas nicht und mussen wir in jedem Ort ausfinden was es gibt und wo. man schlafen kan. Bister hatten wir noch jede Nacht ein Bett. Die Walfahrt fuhrt vorbei an schonen Strecken. In Holland geht es via Venlo, Roermond und Maastricht Dort sind wir den Pieterpfad gegangen (etwa 170 km). Jetzt wandern wir die Via Mosana (Weg entlang die Maas) über Visé, Luttich und Namen. Danach geht es weiter nach Vezelay. Wir sind auch viele ganz nette Leute begegnet (vielleicht gehort das zu Pilgern?). Wir schreiben alles auf im Tagebuch.

Ich Weiss nicht wie man mit dem iPad Umlauten machen kann, auch das Symbol fur sz kann ich nicht finden. Die musst Ihr selber zufugen.

  • 16 April 2014 - 22:39

    DC En T:

    Jullie gaan lekker! Al onder Luik! Waren zondag bij de Matthäus in Naarden. Mooie solisten, maar alleen voor de 1ste rang, de rest heeft een foute balans. Maar ja toch weer een beetje gesticht, maar geen aflaat vrees ik.
    Vwb de umlauts: gewoon de letter langer indrukken. Dus bij de u krijg je de keuzes ū û ú ü ù. Eitje dus. Tot schrijfs. T en DC

  • 17 April 2014 - 15:03

    Maria Korenromp :

    Hallo Thea en Ton,

    Sinds gister kunnen wij nu, behalve de app , ook deze verslagen lezen. Ik heb net even alle verslagen doorgelezen..heel leuk. Ik volg jullie ook in gedachten..bij mooi weer jaloers en bij slecht weer toch enigszins blij dat ik droog zit.
    Maar wat zullen jullie genieten van de natuur...alles in bloei. Hier alles oké .
    Ik heb vandaag mijn oppas dag en ben vanmorgen ook lekker met Jop naar de lammetjes en net geboren geitjes geweest. Prachtig.
    De toneeluitvoering ging goed . We hebben weer veel lol gehad over wat er zo achter de coulisse afspeelde. 1 man scheurde, 2 minuten voor opkomst, volledig uit zijn kruis. Een ander deed er nog een tape over in alle hectiek, maar de zaal heeft erg gelachen toen ze het door kregen.
    Met Pasen ben ik lekker vrij en 1 ste paasdag komen de kinderen...altijd gezellig. Volgende week woensdag gaan we met Dora naar de keukenhof....haar dag uit voor de verjaardag.
    Thea, ik heb mijn eerste cursus engels afgerond en heb me meteen opgegeven voor de volgende. Eindelijk de knoop doorgehakt.
    Over 5,5 week hopen we ons 2de kleinkind te hebben...spannend. Tot dusver gaat het goed.
    Ik wens jullie heel veel wandelplezier. Toch heel bijzonder om dit te kunnen doen. En lekker genieten hoor...die paar euro meer per dag....daar weet je volgend jaar niets meer van.
    Groetjes van Maria ( en voor de meelezer.....ik ben het jongste zusje van Thea )

  • 20 April 2014 - 22:23

    Thea & Ton Ellenbroek:

    Het gaat wel wat meer kosten dan begroot, maar daar gaan we niet over zitten kniezen. Wat een toestand met dat toneel, ik denk dat jullie over tien jaar alleen daar nog over praten.
    Fijn dat je zoveel aan je cursus Engels hebt!
    En dan over 5,5 halve week het tweede kleinkind .Wat een wonder toch eigenlijk geniet er maar veel van!

  • 21 April 2014 - 19:57

    Gunter Und Ursel:

    Hallo Thea und Ton,
    danke für die deutsche Version. Wenn es geht, bitte weiter so. Wirverstehen es auch ohne Umlaute und sz.
    Euch ganz liebe Grüße
    und schönes Weiterwandern.
    Wir hören mit Spannung wieder von Euch.
    Ursel und Gunter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea & Ton

Wij zijn gepensioneerd en willen met deze blog onze reiservaringen met de thuisblijvers delen. Onze reis is een pelgrimstocht naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 26866

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 April 2014 - 31 December 2014

Van Nijmegen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: