Vrijdag 4 april, de steen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu Vrijdag 4 april, de steen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu

Vrijdag 4 april, de steen

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea & Ton

04 April 2014 | Nederland, Nijmegen

De steen.
Morgen gaan we wandelen, en vandaag zag ik bij de afwas twee zware stenen liggen. Terwijl we gisteren nog aan het overleggen waren of we wel of niet een spijkerbroek mee zouden nemen in verband met het gewicht, zie ik nu die belachelijke keien liggen.
Mijn vermoeden bleek juist te zijn Ton wil een paar flinke jongens meenemen tijdens onze 2300 kilometertocht naar Santiago om ze bij het ijzeren kruis (bij Foncebadon) achter te laten. Volgens de traditie leggen pelgrims een steen aan de voet van het kruis. De steen symboliseert de last die ze van zich afleggen.

Mijn last is niet veel groter dan een kiezelsteentje. (En ik moet wel even controleren of hij zijn steen niet stiekem in mijn rugzak stopt)

  • 04 April 2014 - 10:38

    Bertha:

    Hoi Thea en Ton. Ik wens jullie beide veel succes met jullie tocht en leuke, gezellige, interessante loopkilometers toe.
    Leuk dat kiezelsteentje, goed idee. Trouwens mooi symbool die last(steen) die je volgens traditie daar neer legt.
    Een goede start voor morgen en wandel ze lekker weg in ieder geval met mooi weer. gr. Bertha

  • 04 April 2014 - 11:48

    Marijke:

    Dag Thea en Ton,
    Mooi idee, zo'n reisverslag. Ik wens jullie beiden een mooie tocht toe, veel loopplezier en veel in gedachten meelopende familie en vrienden. Wat fijn om dit te kunnen doen, te mogen doen!
    Een goed begin morgen en kleine steentjes.......

    Groet, Marijke

  • 04 April 2014 - 12:58

    Gonnie:

    Heel veel succes.
    Jullie kunnen ook alle last in Nederland achter je laten. Lekker licht lopen. Niet weer oppakken wanneer jullie terug zijn!
    Ik hoop dat jullie flink genieten.... Liefs Gonnie

  • 04 April 2014 - 14:14

    Tineke:

    Hartstikke leuk dat we in gedachten mee kunnen lopen. Een aantal van onze vrienden hier hebben het ook gedaan. Het allerbeste,
    Tineke

  • 04 April 2014 - 17:00

    Els,:

    Fijn om te horen dat jullie goedgezind in de benen gaan,heel fijne tocht gewenst en reis licht bepakt en met licht gemoed, liefs Els

  • 04 April 2014 - 21:32

    Yvonne:

    Veel plezier en geniet van jullie voetreis naar Santiago.
    Hopelijk krijgen jullie de volle aflaat, met of zonder stenenlast !
    Groet, Harry en Yvonne

  • 04 April 2014 - 22:51

    Jos:

    en klein steentje is veel waard. Bij moeilijkere momenten even in je hand houden. Echt het doet wat.
    een inspirerende reis samen.
    Jos

  • 05 April 2014 - 19:51

    Marga:

    jullie eerste dag zit er nu wel op denk ik en alles is vast heel goed gegaan, de kop is er af. Vanaf morgen wordt het echt, dan ligt Nijmegen al weer verder weg. Maak er een mooie pelgrimstocht van... en leuk om jullie virtueel te volgen, Marga

  • 05 April 2014 - 21:53

    Miriam:

    Ton geen spatjes hè met onze vriendin. We willen haar gewoon onbelast weer terugzien.
    Toy, Toy, Toy, mucho exito hasta Compostella. Groetjes Mirchris.

  • 05 April 2014 - 21:56

    Ilse:

    was de "chinees" lekker? En nu maar goed uitrusten want morgen moet Thea ook met bepakking . Veel sterkte!!! ( Hans kwam me bij de Horsestraat oppikken , was wel fijn ) liefs Ilse

  • 06 April 2014 - 12:25

    Gonny En Bert:

    hai ton en thea, gisteren heb ik veel aan jullie gedacht! het begin van de grote reis, heftig hoor!heel veel wandelplezier en de groetjes van Bert en mij!

  • 06 April 2014 - 23:10

    Marja:

    Hoi Ton en Thea, gisteren begon jullie grote reis. Ik heb er regelmatig bij stil gestaan!! En in gedachten jullie een hele goede reis gewenst, met heel veel plezier en uithoudingsvermogen. Ik ben heel benieuwd naar jullie verslag. Heel veel groetjes Marja

  • 07 April 2014 - 12:27

    Bets:

    zo,alweer maandagmorgen en vandaag geen tennissen!! We missen jullie nu al.
    Ton en Thea, Koos en ik wensen jullie een sportieve, rustige reis enne................. lekker de boel loslaten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thea & Ton

Wij zijn gepensioneerd en willen met deze blog onze reiservaringen met de thuisblijvers delen. Onze reis is een pelgrimstocht naar Santiago de Compostella.

Actief sinds 03 April 2014
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 26922

Voorgaande reizen:

02 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 April 2014 - 31 December 2014

Van Nijmegen naar Santiago de Compostella

Landen bezocht: