De eerste vier dagen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu De eerste vier dagen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu

De eerste vier dagen

Door: Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea & Ton

08 April 2014 | Nederland, Nijmegen

Zaterdag 5 april vertrokken we met alle kinderen richting Groesbeek. Rob en Mariska pakten daar de bus terug naar Nijmegen. Voor ons begon daar het Pieterpad naar Gennep Kattelein hield ook de wandeling over de St. Jansberg prima vol!
Sjors had wel last van zijn knie, maar als hij in de toekomst flink gaat trainen komt dat ook wel goed.We kregen van de kinderen Chinees cadeau. Lekker gegeten. Geslapen bij Gaby in Gennep. Haar zoon knapt old timers op. De tweede dag verder naar Vierlingsbeek. Mooie tocht door Maasduinen en Maasheggen. Vierlingsbeek is een leuk plaatsje en ze hebben er lekkere pannenkoeken. 7 april liepen we naar Swolgen. Halverwege was Ton de stokken kwijt. Dus terug om die dingen op te zoeken (ze kostten €99 dus geen kattenpis). Thea bleef intussen lekker in het zonnetje zitten om een krentenbol op te peuzelen. Na een half uur kwam Ton met de stokken in een auto terug. Een aspirant pelgrim bracht hem. Overnacht in Swolgen bij Santiago lopers (Piet had er een boekje over geschreven). Hij had ook in Japan een boeddhistische pelgrimstocht van 850 km gelopen. Vandaag was het een stuk frisser. We kregen de eerste bui over ons heen. Nu zitten we in "Venlo" Ons adres bleek achteraf 8 km buiten de stad te liggen .Toen we erheen liepen twijfelden we behoorlijk of we wel goed waren want we liepen doodmoe met al onze bagage door een industrieterrein. Opeens stopte er een auto, een vriendelijke dame had Ton zien lopen met het Pieterpadboekje, en dacht dat kan niet kloppen Dat was onze redding Ze nam ons mee naar een prachtig modern huis waarvan de man ons vertelde dat hij met de fiets naar Santiago geweest was.Mevrouw liet ons hun landgoed zien met de prachtige beelden erop waaronder een kapelletje voor St Jacob

• 08 April 2014 - 22:27

Ria:

Wat leuk om jullie zo te volgen! Fijn dat jullie zulke lieve mensen tegen komen die een handje willen helpen. Heel veel plezier nog

• 08 April 2014 - 22:41

Ilse:

Jullie komen nu al veel mensen tegen die met jullie mee leven ,dat lijkt me fantastisch !
    Hou het zo. Gegroet , ook veel sterkte van de" engelse club". Liefs Ilse

• 08 April 2014 - 23:43

Gonny:

dat hebben wij dus ook altijd als wij het Pieterpad lopen! er zijn zoveel mensen onderweg die je raad willen geven of helpen als je met dat boekje in de hand loopt! het geeft een erg warm gevoel! groetjes Gonny

• 09 April 2014 - 07:43

Josien:

Wat leuk dat jullie al meteen zoveel santiago lopers tegen komen. Voor mij zijn jullie de eerste mensen die ik ken die dit doen. En nu blijkt dat heel Nederland 'vol' zit met mensen die dit al gedaan hebben. Een hele goede reis. Liefs, Josien

• 09 April 2014 - 14:01

Phiny En Thieu:

Hallo Thea en Ton.

Wat leuk dat de kinderen jullie "uitgewandeld" hebben.
    Veel succes met de wandeling en we zien dat jullie nog lang willen genieten van ons Limburgse land.

Groetjes, Phiny en Thieu

• 09 April 2014 - 17:18

Jacomien:

Ik was die aardige mevrouw die jullie gisteren van Venlo naar jullie slaapplek heeft gebracht.
    Heel veel mooie ervaringen toegewenst op jullie lange tocht! (en niet al te veel slaapplekken die zo ver uit de richting liggen)
    Jacomien Breukers Grubbenvorst

• 10 April 2014 - 11:27

Ria:

Dag Thea en Ton,

Wat leuk jullie zo te kunnen volgen, jullie schrijven erg leuk. Nog veel van zulke leuke ervaringen toegewenst!
    Groet van Ria en George

• 10 April 2014 - 22:23

Marja:

Leuk om jullie zo te volgen. Bedankt. Marja

• 11 April 2014 - 09:18

Corry En Cees:

Heel erg leuk om jullie te volgen op jullie reis naar Santiago. Tegelijkertijd lijkt het alsofwij met een hele andere wereld bezig zijn, de wereld van de agenda, de wereld van alles gaat zijn gangetje.......dat van jullie is onzekerder, spannender.......wat zal de dag van morgen nu weer brengen? We blijven jullie volgen.

• 11 April 2014 - 15:35

Marianne Van Doorn:

Hallo T&T, leuk om jullie te kunnen volgen zo. Heel fijne tijd samen.