Castel Sorbier - Reisverslag uit Hastière, België van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu Castel Sorbier - Reisverslag uit Hastière, België van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu

Castel Sorbier

Door: Ton

Blijf op de hoogte en volg Thea & Ton

23 April 2014 | België, Hastière

Gisteren overnacht in de abdij van Leffe. Het was erg sober, echt een pelgrimsovernachting. Alleen matrassen en een wastafel met alleen koud water. Geen douche. Het avondeten en ontbijt waren wel prima. We hebben overnacht met Dirk die we in Namen hadden ontmoet en die tot Vezelay hetzelfde traject aflegt. Momenteel zitten we 4 km van Hastière in een soort kasteeltje. Het pelgrimshuis is failliet gegaan. De tocht was zwaar vandaag veel berg op en berg af. Maar wel wilde orchideeën gezien en prachtige uitzichten over de Maas. Gisteren zagen we een wild zwijn door het bos rennen.

• 23 April 2014 - 21:55

Maria Korenromp:

Net even op de site gekeken naar jullie stekkie voor vannacht. Dat is een stuk beter dan de matrassen van gister met een wasbak en koud water..brrr. Morgenvroeg lekker douchen en vast een heerlijk ontbijt buffet.
    Jammer dat je de meeste tijd ligt te slapen en niet door hebt hoe heerlijk je daar ligt.
    Jullie hebben nog steeds mazzel met het weer. Wij hadden vandaag ook geluk met het weer in de keukenhof ... En wat een bloemenpracht. Er waren maar liefst 7 miljoen bollen de grond in gegaan. En dat staat dan in bloei. Te gek!
    Nou ik wens jullie weer een fijne dag morgen. Groetjes Maria

• 24 April 2014 - 10:26

Marieke:

Hoi pap en mam,
    Nu komen de stokken goed van pas zeker..! Brrr koud water en alleen matrassen! Dat is natuurlijk wel het echte pelgrimsbestaan. Dan weet je de warme douche en de firsse lakens weer extra te waarderen. Hier is alles goed. Ik heb een leuk paasweekendje gehad (Jazz in Oost en een lekkere paaslunch met de vrienden) en dit weekend de eerste Koningsdag/nacht! Veel zin in! Liefs! Marieke

• 24 April 2014 - 10:46

Ingrid:

Werkelijk indrukwekkend dat jullie nu al honderden kilometers in de benen hebben.
    Het is wel grappig dat direct naast jullie tekst op deze website steeds een vliegtuig staat afgebeeld.....
    Wat zal het mooi zijn onderweg nu het lente is. Hier bloeit alles uitbundig en het ruikt naar bloesem. Veulens en lammetjes overal in de buurt.
    Dank voor de verslagjes.
    liefs, Ingrid

• 24 April 2014 - 19:34

Miriam Melis:

Helemaal geweldig TT. De eerste aftrap zit erop!!!
    Fijn dat het jullie goed vergaat.
    Zet m op. Groetjes Miriam

• 24 April 2014 - 21:22

Ilse:

Bonsoir mes amies , jullie zullen na zo'n goede slaapplek vandaag wel bijzonder goed gelopen zijn of werden jullie ook door fikse regenbuien en hagel verrast zoals in Utrecht . Zag op de weerkaart dat het vanuit Belgie kwam, hopelijk bleven jullie ervan verschoont.
    Heb vandaag met meerder vrouwen een uitgebreide stadswandeling in Nijmegen gemaakt en om 4 uur bij de koffie was ik blij dat ik zat , en dacht met nog meer bewondering aan jullie prestatie!!
    Ga zo door. Liefs Ilse

• 25 April 2014 - 20:36

Thea & Ton Ellenbroek:

We hebben jullie reacties gelezen ,daar verheugen we ons altijd weer op.