Epiloog - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu Epiloog - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Thea & Ton Ellenbroek - WaarBenJij.nu

Epiloog

Door: Thea & Ton

Blijf op de hoogte en volg Thea & Ton

27 Juli 2014 | Nederland, Nijmegen

Gisteren, 27 juli om 18.30 zijn we thuis gekomen na een lange en enerverende busreis. Achteraf toch nog sneller dan gepland.

Nadat we maandag in Santiago waren aangekomen, is Ton nog 90 km doorgelopen naar Finisterre (Fisterra), het "echte" einde van de camino. Dinsdag is Bart en dagje meegelopen naar Negreira, woensdag en donderdag heeft hij alleen gelopen.

Thea had te veel last van haar blessures en heeft intussen met de kinderen een paar daagjes vakantie gevierd aan het strand van Fisiterre. Toen Ton daar aankwam zijn ze samen doorgelopen naar de vuurtoren waar kilometerpaal 0 staat en het kruis waar pelgrims hun kleren verbranden om als herboren terug te keren naar het leven van alledag.

Donderdagavond zijn we met de bus teruggekeerd naar Santiago, omdat we het vuurwerk niet wilden missen dat op de avond voor het grote feest van St. Jacob (en dus van Santiago) werd afgestoken. Ook het feest wilden we graag meemaken.

Je kunt op verschillende manieren terugkomen. Te voet was voor Thea geen optie. Met het vliegtuig leek ons te snel. De trein was erg duur. Dus bleef de bus over. Er waren nog zeven plaatsen vrij in de bus van zaterdag, de volgende bus zou pas dinsdag vertrekken. Nog drie dagen Santiago was te veel van het goede te meer daar onze kinderen ook terug moesten.

Hierbij willen we iedereen bedanken die met ons hebben meegeleefd en onze reisverslagen hebben gelezen. Wij van onze kant waren altijd heel erg benieuwd naar de reacties. Wij hebben jullie goede raad ter harte genomen. Heel veel dank daarvoor.

Het is nog een beetje onwezenlijk om weer thuis te zijn. We gaan de komende tijd aan de slag met de verhalen, de foto's en de herinneringen. Jullie horen er nog wel van

• 28 Juli 2014 - 10:07

Ingrid:

Proficiat allebei! Die busreis zal wel even vreemd zijn geweest na al die buitenlucht.
    Nu lekker nagenieten en weer landen op jullie eigen plek.
    Fijn dat jullie heelhuids terug zijn. Er gebeuren gekke dingen in deze wereld.
    liefs en tot ziens.
    Ingrid

• 28 Juli 2014 - 10:09

Lanny:

Welkom thuis en proficiat m de geleverde prestatie en jullie droom waar gemaakt
    Ik ben m camper ook geweest op plein veel gangers gesproken en hun verhalen gehoord heel boeiend
    Zit sinds 26 e in Beuningen Julianaplein 135. 6641CS Beuningen huis was in Nov verkocht na ruim 1 jr
    Kom gauw bij babbelen als uitgerust bent ik ben vrojdag middag en weekend beschikbaar
    Bel eerst even zou leuk vinden
    Grt Lanny
    Pas op in utrecht begin v d week ma en di en woe om de week Huib heet dan papa dag op even weken

• 28 Juli 2014 - 10:28

Marianne:

Hallo Thea en Theo,
    Welkom weer in Nederland en gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Jullie zullen weer erg moeten wennen . Groet.

• 28 Juli 2014 - 11:06

Marijke:

Gefeliciteerd allebei en welkom terug in Nijmegen! Nu maar heerlijk nagenieten, is toch ook weer wennen zo thuis maar vast heerlijk om niet meer te hoeven zoeken naar een plek om te slapen zo aan het einde van de dag.........
    benieuwd naar alle verhalen, de eerste bijeenkomst van de schilderclub wordt er een met veel verhalen, ik kijk er naar uit, een lieve groet en tot ziens,
    Marijke

• 28 Juli 2014 - 15:32

Jacqueline Paul:

Grote bewondering voor jullie pedevaart. Home sweet home.

• 28 Juli 2014 - 16:57

Marijke Postulart:

Geweldige prestatie Thea en Ton! Vooral voor Thea met haar knieblessure!

Erg genoten van jullie reisverslagen; dank daarvoor!

Succes met de draad van het "gewone leven" weer oppakken.

groet Marijke Postulart

• 29 Juli 2014 - 08:22

Thea & Ton Ellenbroek:

Hallo allemaal,

Weer hartelijk bedankt voor jullie reactie.
    Wij zijn de komende weken druk met het uitwerken van veel foto's filmpjes en dagboekjes.
    Ton denkt alweer aan een volgende wandeling, maar voorlopig klussen!
    Groet Thea

• 29 Juli 2014 - 23:43

Elisabeth:

Beste Thea en Ton.

Toevallig stuitte ik op jullie verhalen ik heb het nu met veel plezier en bewondering gelezen.
    Chapeau hiervoor!

Als het meezit dan hoop ik zelf volgend jaar maart te vertrekken vanuit Maastricht, samen met een vriendin, we moeten het laatste stukje PP nog lopen vanaf Sittard.

Hartelijke groet.
    Elisabeth

• 30 Juli 2014 - 18:59

Jos:

Thea ik lees net jouw emailtje in bed in een bed abd breakfast in Djokyakarta. Komen net thuis met een riksja vanuit een restaurant. De avond is zwoel, verkeer van motorfietsen, scooters en auto's raast ons voorbij! Maar het is enig om in een riksja te zitten.

Ik geloof je dat, het vreemd is om na zoveel maanden buitenshuis weer in eigen huis te komen en de dagelijkse zaken weer op te pakken. Ik was 13 jaar geleden 6 maanden zwervend door Australie. Het duurde een hele tijd om het dagelijkse nederlandse ritme weer volledig op te pakken. Ik merkte ook dat ik me over bepaalde dingen niet meer zo druk maakte.

Thea en Ton gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. Geniet van dit avontuur nog lang.

groetjes, Jos